Skip to content

Redovisning

Vi på Småstadens Redovisning vet att det som företagare är viktigt att ha koll på kostnaderna. Vi vet också att många redovisnings- och bokföringsbyråer ofta endast anger timpriser och att det kan vara svårt att ta reda på vad den faktiska kostnaden kommer att bli.

Vi vill göra det lättare för dig som företagare att ha koll på dina redovisningskostnader. Därför arbetar vi med fasta priser så att du vet vad redovisningen kommer att kosta dig varje månad.

Vi tycker att bokföring och administration är riktigt roligt så det är med glädje och stolthet vi erbjuder följande tjänster:

  • Löpande bokföring
  • Kundreskontra
  • Leverantörsreskontra
  • Lönehantering
  • Anläggningsregister
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Betalningar
  • Avstämningar
  • Månadsbokslut
  • Årsbokslut
  • Årsredovisning
  • Skattedeklaration

Fördelar

Vi ser stora tids- och kostnadsbesparingar hos våra kunder som kör heldigitalt och automatiserat. Vill du veta mer om vad du kan spara hör gärna av dig till oss!

Siffror i realtid – När du kommer och frågar din byrå hur det går kan de oftast inte svara. Med siffror i realtid kan vi fram till och med gårdagen säga hur ditt företag mår! Detta är jättevärdefullt vid investeringar, samtal med banken eller andra intressenter som behöver veta hur ditt företag mår! Vi kan också rådgiva dig på aktuella siffror och vara mer behjälpliga än att bara stoppa in siffror i ett system.

Tidsbesparing – beroende på hur stort ditt företag är (desto större ju mer kan du spara) kan du spara upp till och med en halvtidstjänst eller mer med allt vad det kostar på att bli kund hos Småstadens. Med sättet vi arbetar slipper du nu sprätta kuvert, skriva in långa OCR-nr och åka runt med eller posta papper! Du sparar också massa pengar på att slippa avgifterna på pappersfakturor.

Allt på en plats – samla allt på en och samma plats och slipp stressen över att ha fakturor här och där. Har du haft problem med postgången ser vi förbättringar i adressändringen till scanningscentralen. I Finago samlas allt på en och samma plats och är alltid tillgängligt online vilket gör att du kan sköta administrationen och betalningar när som helst från vart du vill! Allt du behöver är en uppkoppling!

Lugn och ro – Med allt på en och samma plats hos scanningscentralen behöver du inte oroa dig för borttappade underlag, du slipper tjat från oss på byrån, har full kontroll på likviditeten och kan sova gott om nätterna då du fram till gårdagen vet hur företaget går! Du har dessutom alltid tillgång till dina siffror och är inte beroende av oss för att ta fram rapporter eller titta på något underlag. Allt är tillgängligt online.

Oberoende redovisning – med sättet vi arbetar på och Småstadens portal är du inte beroende av att ”din” redovisningskonsult är på plats. Vi kommunicerar och lägger ärenden i portalen så att kollegor på Småstadens lätt kan hoppa in om någon t.ex. är sjuk. Det gör att du inte är beroende av en person på byrån utan någon finns alltid där för att hjälpa dig eller svara på frågor!

Snabbare deklarationer – med allt ovanstående kan vi leverera och göra klart vårt jobb mycket snabbare vilket gynnar dig på alla ovanstående sätt! Ju större du är ju mer kan du spara till fasta priser.